De meest aantrekkelijke werkgever

7422-de-meest-aantrekkelijke-werkgever

Dit jaar is Baas in Contact voor de derde maal op rij op zoek naar de meest aantrekkelijke werkgever binnen de klantcontact branche. Werkgevers kunnen zichzelf opgeven en werknemers kunnen hun werkgever nu opgeven via www.baasincontact.nl. Tijdens de Nationale Klantcontactweek in januari 2019 wordt bekend wie zich de meest aantrekkelijke werkgever van 2018 mag noemen.

Eerder dit jaar maakte het CBS bekend dat het werkeloosheidspercentage onder de 5% is gezakt. Deze ontstane krapte op de arbeidsmarkt heeft als gevolg dat de medewerkers het steeds meer voor het zeggen krijgen. Er vindt hierdoor een verschuiving plaats van een werkgevers- naar een werknemersmarkt. Maar hoe zorg je er voor dat in deze veranderende markt (potentiële) werknemers voor jouw bedrijf kiezen?


Wat is een aantrekkelijke werkgever?
Een aantrekkelijke werkgever heeft hierover nagedacht. Sterker nog; een aantrekkelijke werkgever legt hiermee de basis voor excellerende medewerkers van het klantcontactcentrum. Een tastbare en concrete ‘employer branding’ versterkt het saamhorigheidsgevoel, onderscheidende en goede arbeidsvoorwaarden dragen bij aan de motivatie van een medewerker en voldoende mate van autonomie heeft een positief effect op het gevoel van eigenwaarde.

Inschrijven
Alle werkgevers die willen strijden voor de titel “de meest aantrekkelijke werkgever in de klantcontact branche” kunnen zich aanmelden via www.baasincontact.nl. Naast dat een deelnemer kans maakt op de titel, is deelname vooral ook interessant vanwege de inzichten die het biedt. Uit het onderzoek zal namelijk blijken wat het bedrijf, ook ten opzichte van vakgenoten, aantrekkelijk maakt en hoe zij werknemers kunnen binnenhalen en behouden. Het onderzoek wordt afgesloten met een BIC Bijeenkomst. Tijdens de bijeenkomst brengen wij de klantcontact managers van alle deelnemende partijen bij elkaar om kennis uit te wisselen. Hoe kan jij als werkgever aantrekkelijk blijven voor werknemers en hoe pak jij dit aan? Dit zijn onder andere zaken die tijdens de bijeenkomst terugkomen.

Klantcontact specialisten
Klantcontact specialisten in Nederland kunnen ook het initiatief nemen om hun werkgever op te geven via www.baasincontact.nl. De mening van de klantcontact specialist is belangrijk omdat hun mening helpt klantcontact organisaties te optimaliseren en daarmee de gehele branche te verbeteren. Met dit doel voor ogen is de Baas in Contact monitor opgezet, een onderzoek naar de meest aantrekkelijke werkgever in de klantcontact branche.

Baas in Contact is het initiatief van FINTREX en de Klantcontact Monitor.

Schrijf uw reactie








Type de code over:


Social media

KOPSTOOT

Trouwringen bij caféruzie

(Door Jim Postma)

Tijdens mijn inmiddels duizenden cafébezoeken in deze stad maakte ik heel wat caféruzies mee. Koning Alcohol was en is daarin meestal de boosdoener. Zo was ik ooit getuige dat in ons bekend café ‘De Schouw’ aan de Witte de Withstraat een barbaarse ruzie ontstond over een gokautomaat. Een toen nog jonge collega van mij, Piet Koster van Het Vrije Volk, werd in het conflict door een brute dronkenman neergeslagen. Met een bloedend gezicht lag hij op de grond.

Pas later bleek dat die lafhartige klap (onze Piet kon zich amper of niet verdedigen) zijn grootste geluk ter wereld werd. Op de gokkast zelf won hij namelijk - zoals zo velen - amper wat of niets. Toen hij op dat moment uitgestrekt lag, ontfermde zich een onbekende schone jonge dame over hem. Zij hielp hem overeind en verzorgde zijn wonden. Het werd liefde op het eerste gezicht. Piet en Vera trouwden later met elkaar, kregen kinderen en het werd tot in de lengte van dagen één groot stralend huwelijk…

Na die gemene rot klap heeft Piet overigens nooit meer op een gokkast gespeeld. Zo wijs was hij wel. Liefde en geluk zijn namelijk nooit te winnen op zo’n duivelse, vaak verslavende, kast. Inmiddels is mijn goede collega van destijds, dus Piet Koster, al weer enkele jaren geleden overleden.

Kemphanen
Recent was ik weer getuige, nu in café Centraal aan de Zwartjanstraat, van zo’n onbenullige caféruzie. Toevallig zat ik met mijn barkruk tussen de twee kemphanen in. Het ging om een gepensioneerde zwaarlijvige slager en een gesjeesde filosoof met een grote grijze bromsnor. De aanleiding van de barruzie was de leesbril van de overigens homofiele slager. Vervolgens gingen zij elkaar uitmaken voor ‘rotte vis’, zoals je ziet in de strips van Astrix en Obelix.

In hun scheldkanonnade werd zelfs God meerdere malen vervloekt. Totdat barkeepster Yvonne de boel probeerde te sussen door te zeggen: ‘God bestaat helemaal niet!’

De beide kemphanen werd hierdoor even de mond gesnoerd. Toen zei Yvonne: ‘God zit in jezelf..’ De filosoof dacht even na en zei toen aarzelend: ‘O, Die zit dus in je hersenen.’

Waarop de slager opnieuw begon met: ‘Dan zit Die zeker niet in jou. Want jij hebt helemaal geen hersenen!’

Nu ontplofte de filosoof tegen de slager, met: ‘Weet je wat jij bent hè. Een vuile vieze ruige varkenspoot.’

Op dat moment stond ‘Ruud de glazenwasser’ op. Een krachtpatser met het figuur van Jerommeke uit Suske en Wiske.

Onderweg naar de café-uitgang sprak hij vredelievend met zijn bekende gulle lach:

‘Heren, heren toch! Ben zo weer terug. Ik ga even twee trouwringen voor jullie halen!’


  • Nieuw

  • Reacties