Studenten Erasmus winnen ‘Brandstorm'

7169-studenten-erasmus-winnen-brandstorm

Erasmus Universiteit studenten winnen de Nederlandse finale van L’Oréal’s Brandstorm met hun innovatieve visie over de toekomst van de kapperssalon. Brandstorm is één van de grootste wereldwijde competities voor studenten

In 26 jaar tijd is Brandstorm uitgegroeid tot één van de grootste wereldwijde competities voor studenten, met meer dan 154 duizend deelnemers uit zestig landen. Studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam mogen zich winnaars van de Nederlandse finale van Brandstorm noemen die op 11 april plaatsvond. Op 17 mei komen alle wereldwijde finalisten samen in Parijs om deel te nemen aan de internationale finale in de vorm van een technologie beurs, waar de studenten hun ideeën zullen pitchen aan de jury voor een kans om tot in totaal €30.000 te winnen.

Ondernemerschap en innovatie zijn twee sterke pijlers van L’Oréal’s identiteit. Dankzij Brandstorm kunnen studenten zich in de schoenen van ‘startuppers’ plaatsen. De uitdaging? L’Oréal vroeg de 34 duizend deelnemers van Brandstorm dit jaar om een unieke ervaring in een professionele haarsalon van de toekomst te ontwikkelen. Gedurende zes maanden werkten de deelnemers in teams om een concept te ontwikkelen, hun ideeën te testen en hun project haalbaar te maken. Dit jaar vond de 26ste editie plaats en is het de 20ste keer dat Nederland meedoet. Meer dan 250 studenten van universiteiten in Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Tilburg streden mee om het felbegeerde ticket naar Parijs.

Deelnemers worden aangemoedigd om de wedstrijd multidimensionaal te zien en om te strijden voor meerdere prijzen in drie categorieën: marketing, technologie en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het winnende team bestaat uit Liza Gussow, Almedina Asani en Elena Slavkova van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Zij bedachten ColoRite, een apparaat dat een unieke code genereert aan de hand van de haarstructuur en gewenste haarkleur van de klant. Met deze specifieke code kan de kapper volledig gepersonaliseerd met het haar van de klant aan de slag gaan.

Het geluk kon niet op bij de winnende teams: “We zijn studenten en dus is alles wat we doen hypothetisch. Door aan een echte business case te werken voor een bedrijf als L’Oréal, waren we in staat om onze kennis en creativiteit toe te passen in een zeer intense en competitieve omgeving. Het is de echte wereld.”

L’Oréal is altijd opzoek naar nieuw talent en daarbij vooral geïnteresseerd in ondernemende en baanbrekende (innovatieve) profielen – talenten die vraagtekens zetten bij de status quo en continue willen doorontwikkelen en herontdekken. “Door de manier waarop Brandstorm studenten in realistische situaties plaatst voor enkele maanden, maakt het voor ons mogelijk om andere eigenschappen te ontdekken die bijdragen aan innovatie. Zoals ruimdenkendheid, doorzettingsvermogen of het vermogen om in een diverse groep te werken,” zegt Eva Szreder, HR Directeur van L’Oréal Nederland.


Schrijf uw reactie








Type de code over:


Social media

KOPSTOOT

Uw eigen grafschrift


Verzin uw eigen grafschrift voordat

anderen dit voor u gaan doen

Alsof het uw laatste wens is en in

Kopstoot zo wordt vastgelegd


Enkele voorbeelden, mijn goede oma

sprak lang voor haar dood de wens:


‘Hier ligt Nel, naar genoegen genoten’


Mijn moeder Maria had bij leven en

welzijn al lang de volgende bedacht:


‘O, horizon, o, horizon

en altijd zal ik je tegenkomen’


En aldus geschiedde dus op haar steen


Over de mijne twijfel ik nog tussen:


‘Eindelijk rust in de tent’

Of

‘De laatste ronde!’



Jim Postma

  • Nieuw

  • Reacties