NS betreurt situatie zeer voor hun reizigers

6957-ns-betreurt-situatie-zeer-voor-hun-reizigers

Naar aanleiding van het verhaal 'Storm nationale schande voor NS en ProRail' ontving auteur Jim Postma de onderstaande mail van de NS.

Hierin leggen ze nogmaals de ontstane problemen uit, en maken hun excuses aan de reizigers voor alle ongemakken.

Geachte heer Postma,

Als gevolg van de zware storm die over Nederland raasde, hebben NS en ProRail vanochtend het treinverkeer gestaakt. De storm heeft veel schade aan spoor, bovenleidingen en stations veroorzaakt, die hersteld moet worden voordat er weer treinen kunnen rijden. Het gevolg is dat er vanavond hooguit enkele treinen kunnen rijden.


Wat betekent dit voor u?

We adviseren reizigers om te kijken naar alternatieven voor de trein om naar hun bestemming te reizen. De informatie in de reisplanner is niet verder dan een half uur vooruit betrouwbaar. NS adviseert reizigers de berichtgeving op ns.nl goed in de gaten te houden.

Reisadvies voor morgen

Reizigers moeten er rekening mee houden dat de nasleep van de storm ook morgen, 19 januari, merkbaar zal zijn. NS adviseert reizigers daarom om kort voor vertrek hun reis te plannen op ns.nl of met de Reisplanner Xtra app.

Wij betreuren deze situatie zeer voor onze reizigers, en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Heeft u nog vragen?

We helpen u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum. U kunt ook contact opnemen via ons @NS_online account op Twitter. We staan dag en nacht voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Hans Peters
Commercieel Directeur NS

Jan Tak :
Inderdaad Jim lezen is een kunst :-)

zaterdag 20 jan 2018

Jim Postma :
Helemaal mee eens, beste Jan. Alleen lezen en goed lezen is ook een kunst. Je reageert nu op een excuusverhaal van de NS/PRORAIL op mijn eerste verhaal (opening, Storm, nationale schande). Daarin geef ik duidelijk aan (zoals nu reeds de discussie wordt gevoerd in de Tweede Kamer), dat er gisteren onder code oranje, later zelfs rood, geen vrachtwagen in Nederland meer had mogen rijden (zeker niet ongeladen, resultaat 70 vrachtwagens met alle gevaren van dien van de weg). Zelfs suggereerde ik onder deze extreme omstandigheden ook het personenvervoer plat te leggen, met een ABSOLUUT nationaal rijverbod. Dat er dan ook nog honderdduizenden treinreizigers onder deze extreme weersomstandigheden de trein in springen, verklaar ik eveneens voor gek.
Dan maar een dagje 'sabbatical' voor ons allen, zonder verdere leed en nodeloos chaos. NS/ProRail stel ik hiervoor totaal verantwoordelijk voor deze totale onverantwoordelijkheid. Amen!

vrijdag 19 jan 2018

Jan Tak :
Wel reëel blijven natuurlijk, Nederland is geen China of Noorwegen landen waar de trein honderden kms recht spoor met weinig kruisingenen en met de volle ruimte om links en rechts van het spoor honderden meters vrij te maken.
Nederland is overvol met om de paar km's een kruisingen en links en rechts vele particuliere obstakels welke last kunnen geven.
Bovendien zijn de reizigers daar veelal gemoedelijk i.t.t. hier in NL met de vele over streste imbicielen -zonder eigen verantwoordelijkheid- en alarmzender R.mond die alleen paniek zaait .

Onlangs zag ik op een spiegelglad fietspad een moeder op de fiets met klein kind in een stoeltje vallen. Ik stop en gaf hulp, gelukkig alleen schaafwonden, maar het had erger kunnen aflopen.
Vraag aan die vrouw wat doet u in hemelsnaam met dit weer op de fiets zeg die muts "mijn dochtertje moet naar de opvang" Grrr
Nee tr.. je dochtertje is je kostbaarste bezit, dan maar een dag thuis houden.

Kortom Jim waar blijft de eigen verantwoordelijkheid van de burger in jouw verhaal

vrijdag 19 jan 2018

Jeroen Waardenburg :
Waarde Jim gelijk heb je ;zelf geen auto bezitter dus heel veel met de trein hou op hou op.Je kan er een lachfilm van maken.

Zelf zijn wij een groot liefhebber van Noord Europa 25 graden vorst een meter sneeuw alles rijdt gewoon zowel in Noorwegen Zweden en Finland.

Nogmaals ze zijn totaal onbekwaam de lieden van de Nederlandse Spoorwegen.De NS een speeltuin voor domme en onbekwame mensen meer is er niet van te maken.

O ja en wel weer de trein duurder maken in deze situatie een criminele daad.

donderdag 18 jan 2018

jim Postma :
Het aardige van dit verhaal is, beste Jeroen, hoe treurig ook en geloof het of niet. In China, met een bevolking van nu reeds zo'n 1,5 miljard zielen en dagelijks treinverkeer van tientallen en zo niet honderden miljoenen reizigers door dit onmens grote land, loopt aldaar (sneeuw, hagel, regen, stormen) haast elke trein op tijd. Ben er zelf drie keer geweest met reizen van duizenden kilometers tot aan Noord-Korea toe.
Waarom daar wel en hier niet, alle treinen op tijd lopen is heel eenvoudig. Elke machinist die daar zo'n vijf minuten te laat is - zonder geldig excuus - krijgt meteen een nekschot!
In Den Haag naar Rotterdam stond ik met medepassagiers een keer een half uur te wachten op vertrek. zonder dienstmededeling. Toen kwam de conducteur binnen met de mededeling: 'Sorry mensen, maar onze machinist moest eerst nog zijn lunch (bami) op eten. WAAR GEBEURD!

donderdag 18 jan 2018

Jeroen Waardenburg :
Altijd het zelfde liedje met deze onbekwame lieden van de Nederlandse Spoorwegen.twee regendruppels op de baan GEEN TREIN; een sneeuwvolk op de baan GEEN TREIN; een beetje wind GEEN TREIN; een paar herfstbladeren op de baan GEEN TREIN.Wissels die het niet doen GEEN TREIN en dat gaat zo maar door.
Tja en de slappe regenten in Den Haag komen wel thuis auto met chauffeur op kosten van de NL belasting betaler.

Er komt een tijd dat al deze regenten moeten gaan vrezen voor hun leven;de kruik gaat net zolang te water tot dat hij gaat barsten.

Blijf vooral de bevolking goed tergen regenten; bomen zat.

donderdag 18 jan 2018

Jim Postma :
NS; 'We staan dag en nacht voor u klaar...@@@.'

Had u GISTEREN moeten doen!

donderdag 18 jan 2018

Schrijf uw reactie








Type de code over:


Social media

KOPSTOOT

Nagekomen Pinksterverhaal

(door Torcque Zaanen)

Er waren eens twee broers. De oudste, een harde werker, fanatieke kerkganger, geen slecht woord over te zeggen. Zijn broer daarentegen zoop als een ketter, hoerde en snoerde, werkschuw, en deed alles wat God (of de priesters) verboden hadden. De oudste broer waarschuwde de jongste dat als hij zo door zou gaan, hij nog eens in de “Hel” zou komen. De jongste lachte hem dan alleen maar uit.

Op een dag was het zover. Na het drinken van z’n laatste borreltje werd de koets geprepareerd om hem naar zijn laatste rustplaats te begeleiden die, gezien zijn levensstijl, niet meer en niet minder dan de “Hel” betekende. Na enkele jaren in de “Hel” doorgebracht te hebben besloot hij op een dag wat verkoeling te zoeken en de benen te strekken. Na een kleine wandeling kwam hij bij een stenen muur die volgens zijn gevoelens weleens de scheiding tussen “Hemel” en “Hel” zou kunnen zijn.

Bij nader onderzoek ontdekte hij zowaar een stoffig raampje. Hij maakte het schoon en toen hij er doorheen kon kijken, kreeg hij bijna een hartstilstand. Het leek het er even op dat hij voor de tweede keer de kraaienmars zou blazen. Want wat zag hij daar, door dat smoezelige raampje... ja, z’n oudste broer, de broer die altijd zo netjes was geweest, hard gewerkt had, altijd trouw naar de kerk ging, die broer stond daar met een bezem in z’n handen, bezweet als een otter de grond te boenen.


Om de aandacht te trekken van z’n broer klopte hij met een rond slingerende bierfles zo hard hij kon op het raampje. Als bij toeval keek zijn broer op om te zien waar dat geklop vandaan kwam en zo keek hij zijn jongere broer in de ogen. Wat een verrassing, ja, hij was er wel blij mee, het was alleen jammer dat de afscheiding ertussen zat.

Ook al ging het moeilijk, ze konden toch nog wat ervaringen uitwisselen. De oudste broer maakte zich ook nu nog zorgen over z’n broertje, maar deze wuifde alle zorgen weg door te zeggen dat hij het enorm getroffen had: ‘al mijn vrienden en vriendinnen zijn hier, de hoertjes, de kroegbaas, ja eigenlijk iedereen en we vermaken ons best, alle drank is gratis, lekker eten en noem maar op, nee ik heb het best naar mijn zin.’

‘Maar tussen twee haakjes, wat doe jij daar in hemelsnaam met een bezem in je handen?’ ‘Nou, ja,...eh, kijk…’ begon z’n oudste broer verlegen, ‘het is hier erg groot en de boel moet schoon gehouden worden. Iemand moet het toch doen.’ ‘Hoe bedoel je, doen die anderen dan helemaal niks?’ De oudste broer keek hem vragend aan: ‘Hoe bedoel je: die anderen, welke anderen?’ ‘Nou gewoon,.. de anderen.’ ‘Nou nee,.... er zijn geen anderen, ik ben hier helemaal alleen.’ En hij nam zijn bezem weer op en veegde rustig door alsof hij zijn hele leven niets anders had gedaan.


  • Nieuw

  • Reacties