Nieuwe Luxor genomineerd ‘Jaarprijs 2018’

7560-nieuwe-luxor-genomineerd-jaarprijs-2018

Genomineerde Theaters VVTP Theater van het Jaarprijs 2018 zijn bekend

De leden van de Vereniging Vrije Theater Producenten (VVTP) hebben opnieuw hun stemmen uitgebracht op de Nederlandse theaters. De Theater van het Jaarprijs, die sinds 2010 wordt uitgereikt, heeft twee categorieën: kleine theaters met een capaciteit tot 450 stoelen en grote theaters met een capaciteit vanaf 450 stoelen. Op 19 november 2018, tijdens de vernieuwde VVTP boekingsbeurs, worden de twee prijzen uitgereikt aan de theaters die in 2018 uitstekend gepresteerd hebben. In de categorie grote theaters zijn de volgende theaters genomineerd: DeLaMar Theater (Amsterdam), Theater De Meervaart (Amsterdam), Amphion (Doetinchem), Parktheater (Eindhoven), Theater aan het Vrijthof (Maastricht), Nieuwe Luxor (Rotterdam) en Theater De Stoep (Spijkenisse). In de categorie kleine theaters zijn genomineerd: Diligentia (Den Haag), Theater Speelhuis (Helmond), Westlandtheater De Naald (Naaldwijk) en Theater Walhalla (Rotterdam).


Dit uitreiking van de VVTP Theater van het Jaarprijs vindt plaats tijdens de VVTP Theaterbeurs. Voorheen in januari, nu in november. “De VVTP groeit nog steeds in het aantal leden en er worden steeds meer, ruim 300, voorstellingen geproduceerd, het verschuiven van de beurs naar de periode waarin theaters de voorstellingen boeken is een logische stap” aldus Boris van der Ham. Met de verschuiving van de beurs, wordt ook de Theater van het Jaarprijs in een eerder stadium uitgereikt. Naast de prijs voor het beste grote en kleine theater van Nederland, wordt er ook een speciale marketingprijs uitgereikt. “Alleen een poster of flyer is tegenwoordig niet meer voldoende om tickets te verkopen. Om de creativiteit en inzet van een theater te belonen is deze prijs in het leven geroepen.”

Sinds 2010 reikt de VVTP de Theater van het Jaarprijs uit. De leden hebben alle theaters in Nederland beoordeeld aan de hand van verschillende criteria op het gebied van communicatie, techniek, uitstraling en gastvrijheid van het theater, ondernemerschap en de kwaliteit van samenwerking tussen theater en producent. Binnen de organisaties van de VVTP-leden zijn verschillende afdelingen betrokken geweest bij het nomineren van de theaters: van artiesten tot marketeers en van technici tot productieleiders en kantoorpersoneel.

De winnaar van de Theater van het Jaarprijs neemt een speciaal vervaardigde stoel - ontworpen door Carla Janssen Höfelt - in ontvangst en houdt deze prijs een jaar bij zich. Daarna gaat de stoel naar de volgende winnaar. De felbegeerde stoelen staat nu nog bij Schouwburg Amphion (Doetinchem) en Westlandtheater De Naald (Naaldwijk).

Vereniging Vrije Theater Producenten
De VVTP bestaat uit twintig theater- en muziekproducenten die samen ca. 60% van het professionele podiumaanbod in Nederland verzorgen. De belangenvereniging streeft naar een vruchtbare samenwerking tussen niet-gesubsidieerde producenten op het gebied van toneel, muziek, cabaret, musical, opera en overige podiumkunsten. De hoop en verwachting bestaat dat deze samenwerking een stimulerend effect heeft op de ontwikkeling van bijzondere theater- en muziekproducties. Kijk voor meer informatie over de VVTP op www.vvtp.com


Bram Jansen :
Dat is inderdaad de perceptie die van mij gecreëerd werd en dat maakt me zeer kwaad. Ongeacht wat ze van me dachten hadden ze het eerst aan mij kenbaar kunnen maken als ze liever hadden dat ik wegging, voor anderen er in te betrekken. De gelegenheid daartoe hebben ze ook ruimschoots gehad. Overigens zie ik de ondertoon in je bericht wel, maar die zegt meer over jou dan over mij. (Temeer omdat we elkaar niet kennen, wat ik voor derden nog graag even benadruk.)

dinsdag 09 okt 2018

Jan Tak :
Suppoosten die onze (klein)kinderen beschermen tegen "vreemde" mannetjes altijd +1, dat moet jij toch weten "Bram"

dinsdag 09 okt 2018

Bram Jansen :
Het Luxor een jaarprijs… Voor domheid, vooringenomenheid, achterdocht of zo? Mijn ervaring met ze: ik stond buiten te wachten toen een Luxormedewerker me binnen wenkte. Omdat ik wist dat de voorwaarden van de kindervoorstelling geen volwassenen alleen toelieten heb ik gevraagd of dat geen probleem was, want ik wilde geen moeilijkheden veroorzaken. Nee hoor, geen enkel probleem. Een tijdje met de man staan praten over de achtergronden van die toegangsregels en mijn ervaringen daarmee. Niets aan de hand. Een kwartier later worden derden zonder enige aankondiging door een andere Luxormedewerker, die blijkbaar een verkeerde voorstelling van zaken had, voor mij gewaarschuwd en tegen me opgezet en er ontstond een opstootje rond mijn persoon. Klacht ingediend bij het Luxor, maar die weigeren ze in behandeling te nemen. Schandalige behandeling van mensen, daarin zijn ze theater van het jaar.

maandag 08 okt 2018

Schrijf uw reactie








Type de code over:


Social media

KOPSTOOT

Trouwringen bij caféruzie

(Door Jim Postma)

Tijdens mijn inmiddels duizenden cafébezoeken in deze stad maakte ik heel wat caféruzies mee. Koning Alcohol was en is daarin meestal de boosdoener. Zo was ik ooit getuige dat in ons bekend café ‘De Schouw’ aan de Witte de Withstraat een barbaarse ruzie ontstond over een gokautomaat. Een toen nog jonge collega van mij, Piet Koster van Het Vrije Volk, werd in het conflict door een brute dronkenman neergeslagen. Met een bloedend gezicht lag hij op de grond.

Pas later bleek dat die lafhartige klap (onze Piet kon zich amper of niet verdedigen) zijn grootste geluk ter wereld werd. Op de gokkast zelf won hij namelijk - zoals zo velen - amper wat of niets. Toen hij op dat moment uitgestrekt lag, ontfermde zich een onbekende schone jonge dame over hem. Zij hielp hem overeind en verzorgde zijn wonden. Het werd liefde op het eerste gezicht. Piet en Vera trouwden later met elkaar, kregen kinderen en het werd tot in de lengte van dagen één groot stralend huwelijk…

Na die gemene rot klap heeft Piet overigens nooit meer op een gokkast gespeeld. Zo wijs was hij wel. Liefde en geluk zijn namelijk nooit te winnen op zo’n duivelse, vaak verslavende, kast. Inmiddels is mijn goede collega van destijds, dus Piet Koster, al weer enkele jaren geleden overleden.

Kemphanen
Recent was ik weer getuige, nu in café Centraal aan de Zwartjanstraat, van zo’n onbenullige caféruzie. Toevallig zat ik met mijn barkruk tussen de twee kemphanen in. Het ging om een gepensioneerde zwaarlijvige slager en een gesjeesde filosoof met een grote grijze bromsnor. De aanleiding van de barruzie was de leesbril van de overigens homofiele slager. Vervolgens gingen zij elkaar uitmaken voor ‘rotte vis’, zoals je ziet in de strips van Astrix en Obelix.

In hun scheldkanonnade werd zelfs God meerdere malen vervloekt. Totdat barkeepster Yvonne de boel probeerde te sussen door te zeggen: ‘God bestaat helemaal niet!’

De beide kemphanen werd hierdoor even de mond gesnoerd. Toen zei Yvonne: ‘God zit in jezelf..’ De filosoof dacht even na en zei toen aarzelend: ‘O, Die zit dus in je hersenen.’

Waarop de slager opnieuw begon met: ‘Dan zit Die zeker niet in jou. Want jij hebt helemaal geen hersenen!’

Nu ontplofte de filosoof tegen de slager, met: ‘Weet je wat jij bent hè. Een vuile vieze ruige varkenspoot.’

Op dat moment stond ‘Ruud de glazenwasser’ op. Een krachtpatser met het figuur van Jerommeke uit Suske en Wiske.

Onderweg naar de café-uitgang sprak hij vredelievend met zijn bekende gulle lach:

‘Heren, heren toch! Ben zo weer terug. Ik ga even twee trouwringen voor jullie halen!’


  • Nieuw

  • Reacties