Een baan binnen een dag

6913-een-baan-binnen-een-dag

FINTREX gaat de strijd aan met ellenlange sollicitatieprocedures. De recruitment specialist lanceert een nieuw concept: Job2Go! waarbij een sollicitant binnen één dag het gehele sollicitatieproces kan doorlopen en naar huis gaat met een nieuwe baan.

Bedrijven en sollicitanten kunnen hierdoor op een leuke én effectieve manier met elkaar kennismaken. Het doel? Een streep zetten door langdurige processen voor de sollicitant en bedrijven snel voorzien van bevlogen medewerkers. De eerste deelnemers bij FINTREX haar opdrachtgevers Cendris Customer Contact, Klant Contact Services en Webhelp zijn razend enthousiast.


De laatste tijd is er een trend zichtbaar waarin er steeds meer nadruk ligt op online solliciteren. Gamificatie, video cv’s, alles wordt uit de kast getrokken om een werkzoekende online te laten reageren. Maar hoe effectief zijn deze vormen bij het betrekken en de selectie van nieuwe medewerkers?

“We merken dat mensen nog steeds nieuwsgierig zijn naar werkgevers, maar dat het ontzettend lang duurt voordat ze met hen om de tafel gaan zitten,” aldus Floor Bakker, Senior Business Consultant bij FINTREX. “Het gevolg hiervan kan zijn dat sollicitanten afhaken, omdat er geen band wordt opgebouwd met het bedrijf.”

Top 20% van sollicitanten kiest baan met de beste voorwaarden
Uit onderzoek blijkt dat, nu de werkeloosheid afneemt, meer dan de helft van het aantal bedrijven een schaarste in gekwalificeerde medewerkers ervaart. De top 20% van sollicitanten heeft daarnaast keuze uit meerdere aanbiedingen en kiest daarbij voor de bedrijven waarbij ze een prettig en snel sollicitatieproces ervaren.

“De snelle veranderende arbeidsmarkt vraagt om een proactieve, snelle manier van werving en selectie,” aldus Lilian van den Oosterkamp van Webhelp. “Het Job2Go concept laat (latente) werkzoekenden kennismaken met het vak klantcontact en met het bedrijf Webhelp.”

Toegankelijk en meteen in contact
Ook bedrijven hebben behoefte aan meer contact met de kandidaat. “Job2Go! boort, zoals we gemerkt hebben, een doelgroep aan die via reguliere kanalen misschien niet had gesolliciteerd,” aldus Janneke de Jong van Cendris Customer Contact. “Bij een Job2Go!-dag zijn de kandidaten meteen op een vestiging en kunnen ze de sfeer proeven en zien hoe het er écht aan toe gaat.”

Marloes Wielaard van Klant Contact Services beaamt dit. “Het is een geheel nieuwe manier om potentiele kandidaten kennis te laten maken met het Contact Center vak en om de warmte en sfeer bij Klant Contact Services te laten beleven.”

De sollicitatie als experience
Deelnemers aan Job2Go! krijgen uitgelegd wat het klantcontact werk inhoudt, ze volgen een crash course in Social Media, leren klantgesprekken voeren en maken een assessment. De dag wordt afgesloten met een sollicitatiegesprek en voor velen een nieuwe baan. Door het grote succes van Job2Go! bij de partners van FINTREX, hanteert de organisatie hetzelfde concept voor medewerkers die bij FINTREX zelf aan de slag willen.

De eerstvolgende mogelijkheid om kennis te maken met FINTREX binnen één dag is op donderdag 14 december: https://www.fintrex.nl/instantjob


Bron foto's: Fintrex-Froep

Schrijf uw reactie








Type de code over:


Social media

KOPSTOOT

Nagekomen Pinksterverhaal

(door Torcque Zaanen)

Er waren eens twee broers. De oudste, een harde werker, fanatieke kerkganger, geen slecht woord over te zeggen. Zijn broer daarentegen zoop als een ketter, hoerde en snoerde, werkschuw, en deed alles wat God (of de priesters) verboden hadden. De oudste broer waarschuwde de jongste dat als hij zo door zou gaan, hij nog eens in de “Hel” zou komen. De jongste lachte hem dan alleen maar uit.

Op een dag was het zover. Na het drinken van z’n laatste borreltje werd de koets geprepareerd om hem naar zijn laatste rustplaats te begeleiden die, gezien zijn levensstijl, niet meer en niet minder dan de “Hel” betekende. Na enkele jaren in de “Hel” doorgebracht te hebben besloot hij op een dag wat verkoeling te zoeken en de benen te strekken. Na een kleine wandeling kwam hij bij een stenen muur die volgens zijn gevoelens weleens de scheiding tussen “Hemel” en “Hel” zou kunnen zijn.

Bij nader onderzoek ontdekte hij zowaar een stoffig raampje. Hij maakte het schoon en toen hij er doorheen kon kijken, kreeg hij bijna een hartstilstand. Het leek het er even op dat hij voor de tweede keer de kraaienmars zou blazen. Want wat zag hij daar, door dat smoezelige raampje... ja, z’n oudste broer, de broer die altijd zo netjes was geweest, hard gewerkt had, altijd trouw naar de kerk ging, die broer stond daar met een bezem in z’n handen, bezweet als een otter de grond te boenen.


Om de aandacht te trekken van z’n broer klopte hij met een rond slingerende bierfles zo hard hij kon op het raampje. Als bij toeval keek zijn broer op om te zien waar dat geklop vandaan kwam en zo keek hij zijn jongere broer in de ogen. Wat een verrassing, ja, hij was er wel blij mee, het was alleen jammer dat de afscheiding ertussen zat.

Ook al ging het moeilijk, ze konden toch nog wat ervaringen uitwisselen. De oudste broer maakte zich ook nu nog zorgen over z’n broertje, maar deze wuifde alle zorgen weg door te zeggen dat hij het enorm getroffen had: ‘al mijn vrienden en vriendinnen zijn hier, de hoertjes, de kroegbaas, ja eigenlijk iedereen en we vermaken ons best, alle drank is gratis, lekker eten en noem maar op, nee ik heb het best naar mijn zin.’

‘Maar tussen twee haakjes, wat doe jij daar in hemelsnaam met een bezem in je handen?’ ‘Nou, ja,...eh, kijk…’ begon z’n oudste broer verlegen, ‘het is hier erg groot en de boel moet schoon gehouden worden. Iemand moet het toch doen.’ ‘Hoe bedoel je, doen die anderen dan helemaal niks?’ De oudste broer keek hem vragend aan: ‘Hoe bedoel je: die anderen, welke anderen?’ ‘Nou gewoon,.. de anderen.’ ‘Nou nee,.... er zijn geen anderen, ik ben hier helemaal alleen.’ En hij nam zijn bezem weer op en veegde rustig door alsof hij zijn hele leven niets anders had gedaan.


  • Nieuw

  • Reacties